From nine to shine

Hoe ziet een werkdag bij Deloitte er écht uit? Samen met 15 jonge medewerkers gaven we een authentieke en menselijke kijk achter de schermen. Gewapend met een smartphone, een flinke portie enthousiasme en onze creatieve begeleiding brachten ze het leven bij Deloitte, nu ja … tot leven.

Meer dan een job

Wie vandaag een job zoekt, wil meer dan een loonbrief. Ze willen de sfeer voelen en ze willen weten wat belangrijk is voor het bedrijf, of er ruimte is voor flexibiliteit om thuis te werken, voor persoonlijke groei, … en voor plezier na de uren. Deloitte begreep dat perfect. Hun uitdaging: tonen wat hen als werkgever écht bijzonder maakt

Mensen maken het merk

Ons vertrekpunt was simpel: je leert een bedrijf pas kennen door de mensen die er werken. Daarom kregen 15 jonge Deloitte-medewerkers een crash course vloggen. Ze legden hun eigen dagen vast, van meeting tot gym en van project tot pint. Zo brachten ze 15 unieke, authentieke en herkenbare verhalen in beeld onder het motto: From nine to shine.

BEKIJK HIER EEN COMPILATIE VAN ONZE CAMPAGNE

Filmbestand

Co-creatie en… actie! 

We gaven workshops en persoonlijke begeleiding, en we organiseerden aanvullende draaidagen om de vloggers van dichtbij te ondersteunen. Zij brachten hun eigen kijk en wij zorgden dat alles klopte qua storytelling en flow. De video’s maakten deel uit van een bredere wervingscampagne: organisch verspreid, gebundeld in compilaties en versterkt met doelgerichte advertenties. Het doel? Jonge afgestudeerden inspireren en aanmoedigen om deel uit te maken van het Deloitte-team. 

Op maat van iedere vlogger en elk kanaal

Met al het vlogmateriaal in de pocket gingen we aan de slag met de montage. Elke video kreeg een eigen visuele stijl die past bij de maker ervan. Zo bleef de authenticiteit overeind én tilde we het geheel naar professioneel niveau. We creëerden ook speciale thumbnails, advertenties en een compilatievideo die de highlights van alle persoonlijke verhalen samenbracht. We leverden alles aan in verschillende formats en formaten zodat Deloitte de content slim kon inzetten op meerdere kanalen.

Waarom wij hier trots op zijn?

Bij Hotel Bonka is een videoproject nooit zomaar een videoproject. Met ‘Nine to shine’ zorgden we ervoor dat 15 losse vlogs uitgroeiden tot een gelaagde campagne. We creëerden een story-universe waarmee Deloitte hun employer brand stevig mee in de markt zette en medewerkers wist te inspireren met een project waarin zij zélf de hoofdrol speelden. Precies wat je mag verwachten van Hotel Bonka: verhalen die mensen in beweging zetten.