Elke centimeter van jou telt mee dankzij You Count

Als je van je belofte de naam van je product maakt, dan is het menens. You Count - als in ‘jij telt’ - is de jongerenrekening van vdk bank. Ze is volledig gratis tussen 10 en 30 jaar en laat je als jongere volledig tellen en meetellen.
youcount vdk bank

De waarde(n) van vdk bank
In een samenleving waar jongeren steeds vaker op drempels botsen – op school, op de arbeidsmarkt, of gewoon in wie ze mogen zijn – groeit de roep om échte erkenning. Niet als ‘doelgroep’, maar als mens. Van banken verwachten jongeren al lang niet meer alleen een gratis rekening. Ze zoeken een partner die hen begrijpt, hun waarden deelt en hen serieus neemt.

Bankieren met betekenis
De campagne vertrekt vanuit dat culturele inzicht: jongeren omarmen merken die hen laten meetellen. Bij vdk bank tel je als jongere helemaal mee. Als persoon, met al je dromen en toekomstplannen. Maar ook door je keuze voor vdk bank tel je mee. Want zo steun je je streek én de planeet. 

Nina Derwael (ver)telt ook mee
De gratis jongerenrekening You Count van vdk bank is meer dan een naam. Het is een belofte: ‘jij telt mee’. Met elke cent. En elke centimeter. Niemand belichaamt dat verhaal beter dan Nina Derwael, de grootste gymnaste ter wereld, letterlijk én figuurlijk

“Als kind kreeg Nina op de topsportschool 'een buis voor lengte'. Niemand kan dus beter vertellen dat wat je doet, telt.”

DIRECTOR'S CUT JEF BOES

Filmbestand
Met haar verhaal, het oog van regisseur Jef Boes en het oor van klankwonder Thomas Houthave werd You Count een campagne waarin elke jongere zichzelf kan herkennen.

Waarom wij hier trots op zijn?

Bij Hotel Bonka geloven we dat communicatie pas krachtig wordt als ze vertrekt uit echte verhalen. Met You Count hebben we meer gedaan dan een jongerenrekening lanceren: we hebben een maatschappelijk gevoel vertaald naar een cultureel statement. Daarnaast kozen we bewust niet voor reclamepersonages, maar voor een rolmodel met een reëel, gelaagd verhaal. Nina Derwael kreeg ooit ‘een buis voor lengte’ en belichaamt nu het tegendeel. Die keuze maakt de boodschap extra tastbaar, geloofwaardig en inspirerend.