Een plakkende oproep van Recupel om e-waste correct te recycleren
Recupel
Wie renoveert weet: elke werf bevat een berg aan elektr(on)isch afval. Van stopcontacten tot oude deurbellen. Maar weten vaklui en doe-het-zelvers ook dat klein elektronisch afval waardevolle grondstoffen bevat die een tweede leven verdienen? Met een propere combinatie van social video’s, een opvallende stickeractie en integraties in TV-programma’s zoals Huis Gemaakt drilden we het samen met Recupel erin: ‘Recycleer je e-waste correct en breng het naar een Recupel-punt’.
Waarom wij hier trots op zijn?
Hotel Bonka stond in voor de strategie, creatie en volledige integratie van de campagne: één visie, meerdere touchpoints, maximale impact. Van social video en tv tot doe-het-zelfzaken en de werf zelf: we kozen niet voor kanalen, maar voor gedragsmomenten. Met een eenvoudige maar krachtige sticker, duidelijke instructies en ondersteunend POS-materiaal, bewezen we dat integratie de sleutel is en dat zelfs een klein object op een werf een groot verschil kan maken. Zo veranderden we recyclage van een vervelende werfklus in een gewoonte die blijft plakken.