Koken met zes sterren
Dagelijkse kost is er, zoals de naam doet vermoeden, voor iedereen. En vanaf dag één viel het recept ook bij iedereen in de smaak. In 2012, nog geen twee jaar na de eerste uitzending, werd Dagelijkse kost al verkozen tot het populairste tv-programma van Vlaanderen. Intussen staat de teller op zes televisiesterren. Het publiek vond massaal de weg naar Jeroens keuken. Letterlijk en figuurlijk, want Dagelijkse kost wordt niet alleen bekeken door honderdduizenden televisiekijkers, maar ook door bosjes curieuze passanten aan de voordeur van de keuken in hartje Leuven.
Van televisie tot bestseller
Dagelijkse kost groeide uit tot veel meer dan een tv-programma. Receptenboeken werden instant bestsellers en online vond Vlaanderen massaal de weg naar dagelijksekost.be, de app van Dagelijkse kost en sociale media. Ondertussen zijn er al meer dan 3.000 afleveringen. Dagelijkse kost is geen programma meer, het is een instituut.
Al gauw bleek dat de Vlaming zin had in meer dan Dagelijkse kost op televisie. Niet lang na de lancering volgden de receptenboeken met hetzelfde basisingrediënt als het programma: seizoens- en budgetvriendelijk kookplezier voor elke dag. Ook de boeken gingen als warme broodjes over de toonbank. Al 15 jaar lang blijft Jeroen Meus de ene bestseller na de andere op tafel zetten. In het assortiment volgden ook nog potten en pannen, een eigen kruidenlijn, schorten, scheurkalenders en zoveel meer.
Ook online vond Vlaanderen massaal de weg naar Dagelijkse kost, met gemiddeld 60.000 dagelijkse bezoekers voor de website en de app (dagelijksekost.be) en honderdduizenden volgers op sociale media.