Zet jouw Kring Core in de etalage

In een wereld waar ultra-fast fashion en prijzige designerlabels domineren, zoeken jongeren steeds vaker naar betaalbare manieren om hun identiteit te tonen. Enter: Kring Core, een ode aan wie durft kiezen voor stijl mét persoonlijkheid, duurzaamheid en lef.

Next fashion stop: De kringwinkel 

Kringwinkel speelt al jaren in op circulaire consumptie, maar zocht een manier om die vestimentaire reflex in de mode te krijgen bij een jonge doelgroep. Want hoewel tweedehands nog steeds aan populariteit wint bij jongeren, is De Kringwinkel fashion-wise nog niet top-of-mind bij Gen Z. 

Van duurzaamheid naar identiteit

Om jongeren écht te raken, vertrokken we niet vanuit duurzaamheid, maar vanuit iets wat hen dagelijks bezighoudt: hun identiteit. TikTok barst van de ‘core’-stijlen. Van cottagecore tot blokcore – elk een visuele vertaling van wie je bent en waar je voor staat.

Zo ontstond Kring Coreeen open stijl waar alles mag en niets moet. Zolang het maar van jou is. En uit de Kringwinkel komt. Door die drang naar zelfexpressie te koppelen aan circulaire mode, geeft De Kringwinkel jongeren een podium waar identiteit en duurzaamheid samen in stijl naar buiten mogen.

Stijliconen gezocht
We riepen jongeren op om hun beste Kring Core-look te delen. En dat deden ze, massaal. Uit de vele online inzendingen selecteerden we vijf expressieve stijliconen die het gezicht van Kring Core werden.

kringcoreModel

Van etalage tot expo
We organiseerden geen klassieke fotoshoot, wel een live streetstylemoment in hartje Aalst. De etalage van Kringwinkel Stroom werd omgetoverd tot een reuzegroot pashokje, met styliste Farah El Bastani en fotografe Kawtar Ouh in de hoofdrol. Onze ambassadeurs stonden er letterlijk te blinken als levend bewijs dat tweedehands allesbehalve een tweede keuze is. 

Dat was niet alles. We vertaalden Kring Core naar een volledig ecosysteem van content en beleving. Zo reisden de beelden daarna door naar Kringwinkel Oostende, waar ze in een expo te bewonderen waren, en de videoportretten en social content adverteerden we online. Strategie, creatie én productie waren in handen van Hotel Bonka: één visie, naadloos uitgevoerd over alle touchpoints.

BEKIJK HIER ONZE CAMPAGNEVIDEO

Filmbestand

Waarom wij hier trots op zijn?

Met Kring Core zetten we tweedehands terug op de eerste plaats bij jongeren door te laten zien dat circulaire mode allesbehalve saai is. Meer zelfs: we gaven het een levendig podium waar stijl, creativiteit en identiteit samenkomen. Het resultaat? Een beweging die jongeren inspireert én die Kringwinkel een nieuw gezicht geeft: jong, expressief, duurzaam, gedurfd, … Helemaal ‘nu’, dus.